Om SB&K
Kloakservice 24/7
Du får kompetent service døgnet rundt.
Akut telefon: 20 98 71 66
Du får kompetent service døgnet rundt.
Akut telefon: 20 98 71 66
Få op til 10 års garanti på vores arbejde
Vi har +300 gode anmeldelser
Mere end
Sydkystens Brolægning & Kloak A/S er etableret af nuværende indehaver og autoriseret kloakmester Tom Lisberg Ewers, der i årtier har beskæftiget sig med opgaver inden for kloak og brolægning. Vi skal faktisk skrue tiden helt tilbage til 1990’erne.
Året var 1998, og en topmotiveret Tom Ewers havde tårnhøje ambitioner og en helt klar mission: Han ville skabe en kloakmestervirksomhed, der skulle sætte barren højt inden for kloakbranchen. Virksomheden, der blev døbt Sydkystens Brolægning & Kloak, blev derfor sat i verden med seks kerneværdier som omdrejningspunkt:
Her 25 år senere er kerneværdierne stadig de samme for holdet bag Sydkystens Brolægning & Kloak, der har udført tonsvis af opgaver for både erhvervs- og privatkunder. Det gælder alt fra tv-inspektion, omfangsdræn og rottebekæmpelse til haveanlæg og brolægning. Opgaver og projekter, der hver dag omdanner vores kerneværdier til handlinger – og ikke bare ord, der klinger godt i ørerne.
Da Sydkystens Brolægning & Kloak slog dørene op i Hedehusene for 25 år siden, var Tom Ewers den eneste bag roret. En stigende efterspørgsel og en urokkelig ambition om at bevare kvaliteten i arbejdet ændrede dog hurtigt antallet af medarbejdere.
I dag består vi derfor af et stort team, der hver dag kører ud i Storkøbenhavn og sikrer, at kloakkerne fungerer, og at brostenene ligger helt perfekt. Men vi ved også, at det er vigtigt, at vi hele tiden fokuserer på at blive bedre. Derfor bliver vores medarbejdere løbende efteruddannet, så vi sikrer, at vi hele tiden opdaterer vores professionelle viden, udvikler os og bruger de bedste fremgangsmåder, når vi er ude hos vores kunder.
Vi knokler hver dag for, at vores kunder får den bedst mulige oplevelse, og at vi lever op til vores ambition om at levere godt håndværk og udføre et professionelt stykke arbejde. Det kan vi kun sikre på én måde: at lytte til vores kunders egne ord. I 2016 tilmeldte vi os derfor Anmeld Håndværker, så vi løbende kan følge med i vores kunders feedback på det arbejde, vi udfører. Tilmeldingen har resulteret i over 300 gode anmeldelser, hvilket vi er enormt stolte over og taknemmelige for. Vi er blevet bekræftet i, at vores hårde arbejde betaler sig – og vi bliver derfor ved med at arbejde hårdt.
I 2019 og 2022 nåede anerkendelserne nye højder. Begge år vandt vi nemlig prisen som Årets Håndværker, som vi har været nomineret til hvert år siden 2017. Dét er en kæmpe motivationsfaktor for os.
Som autoriserede kloakmestre og professionelle brolæggere ved vi, at der altid skal værnes om vores kunders tryghed. For faktum er, at vi arbejder i en branche, der kan være præget af mistillid og uigennemskuelighed, og dé associationer og bekymringer vil vi gerne befri vores kunder for.
For at styrke vores kunders tryghed er vi derfor medlem af både Byg Garanti og Danske Kloakmestres Garantiordning. Hos os er vores kunder altså garanteret et samarbejde, der giver ro i maven, og hvor vi er transparente gennem hele processen.
Hos Sydkystens Brolægning & Kloak går vi meget op i at tage socialt ansvar – både for vores nuværende team, men også for dem i samfundet, der har brug for en hjælpende hånd. Det er en løbende proces, som vi arbejder med på flere måder.
At være autoriseret kloakmester og brolægger kræver præcision og ekspertise. Dé egenskaber kan kun blive vedligeholdt og styrket, hvis vores medarbejdere trives og har det godt. Det kræver, at vi hos Sydkystens Brolægning & Kloak skaber fundamentet for en god arbejdskultur og et miljø, der er rart at være i, og hvor der er plads til alle. For høj trivsel giver også høj kvalitet. Derfor arrangerer vi jævnligt medarbejderdage, der sætter fokus på vores medarbejderes trivsel og samarbejde med hinanden, ligesom vi løbende følger op på dette.
Siden 2008 har vi desuden bidraget til at skabe flere muligheder for unge – særligt dem, der har brug for en hjælpende hånd til at danne nogle faste rammer. Vi tilbyder derfor løbende praktikpladser til disse unge, hvilket har medført, at flere af dem er blevet tilbudt lærepladser hos os efterfølgende. Det er vigtigt for os i Sydkystens Brolægning & Kloak at hjælpe dér, hvor vi kan, samtidig med vi bidrager til udviklingen af og interessen for kloakbranchen.
I 2020 modtog vi Høje-Taastrup Kommunes Erhvervspris for vores sociale indsats. Prisen er et stort skridt på vejen mod at tage mere socialt ansvar, og vi vil fortsat knokle for at gøre en forskel for andre – både kunder, men bestemt også nuværende og fremtidige medarbejdere.
Du kan læse mere om, hvordan vi tager ansvar – både internt og eksternt – her. Du kan også følge med i, hvad vi til daglig laver hos Sydkystens Brolægning & Kloak på vores LinkedIn-profil.
Du får kompetent service døgnet rundt.
Få op til 10 års garanti på vores arbejde
Vi har +300 gode anmeldelser
Det siger vores kunder